You are currently viewing Počela je crowdfunding kampanja #daimamgdje

Počela je crowdfunding kampanja #daimamgdje

Počela je crowdfunding kampanja #daimamgdje – želimo stanovnicima Petrinje i Siska pružati sadržaj i mjesto zajedništva koje im trenutno nedostaje!

Do 13. listopada traje crowdfunding kampanja „Zajednica u centru – da imam gdje… živjeti“, kojoj je cilj skupiti sredstva za osnivanje i opremanje dva društveno-kulturna centra u Petrinji i Sisku. Društveno-kulturni centri služit će kao nova središta društvenog života u tim zajednicama, davat će stanovnicima sadržaj koji im trenutno nedostaje nakon devastacije potresa, ali će služiti i kao mjesto gdje stanovnici aktivno sudjeluju u kreiranju sadržaj centara te kroje daljnji društveni razvoj ovih sredina. Za osnivanje centara zadužene su Udruga IKS iz Petrinje i Agencija lokalne demokracije Sisak, a u tome ih podržavaju Mreža mladih Hrvatske i Operacija grad.

Cilj kampanje je skupiti 11.400 eura, koliko je potrebno da se opreme prostori tih centara. Oni će, za početak, biti smješteni u dva nova kontejnerska objekta, koji su već osigurani, no ono što nedostaje je oprema. Opremom koja će se kroz ovu kampanju nabaviti, kao što su razglas i ozvučenje, video oprema, rasvjeta te stolci, moći će se organizirati velik broj raznih aktivnosti koji građanima trenutno nedostaje: radionice i edukacije, kulturni događaji, poput projekcija filmova, glazbenih nastupa, izložbi, itd., razni načini pružanja podrške, poput pravnog savjetovanja, psihosocijalne pomoći te volonterske, humanitarne i solidarne aktivnosti. Sredstva se skupljaju preko platforme GoGetFunding. Svaka kuna, tj. euro pomaže u osposobljavanju tih novih prostora i ide isključivo za realizaciju budućih aktivnosti i programa za zajednicu. Zbog toga je izuzetno važna široka podrška građana Hrvatske i šire da se ovaj projekt može ostvariti.

Vrijednost ovog projekta prepoznali su već mnogi građani, koji su do slanja ovog priopćenja uplatili 16% ciljanog iznosa. Samu kampanju su već podržali i poznati poput grupe Hladno pivo, dok će i drugi podržati kampanju u narednim danima.

Potrebe za ovim centrima izrazili su sami građani Petrinje i Siska, koji su u ovoj video najavi kampanje naglasili za što sve žele „da imaju gdje“:

https://www.youtube.com/watch?v=6_YIgmVt1IM

Ovdje građani oba grada, svih dobnih skupina, rodova i interesa, govore što im sve treba u zajednici, od mjesta za vježbu, za učenje novih vještina, za ispunjavanje vremena, za kulturno uzdizanje i, možda najvažnije, za povezivanje s drugima u zajednici. Svoje potrebe su jasno izrazili i mladi iz Petrinje, u sklopu jednog od istraživanja koje je provedeno ususret kampanji (poveznica), gdje je jedna ispitanica rekla: „Prvenstveno nedostaje mjesta za izlaske – prije potresa nismo imali mnogo mjesta za okupljanja, ali i za aktivnosti koje bi se eventualno mogle odvijati, a nakon potresa se zatvorila i tržnica, jedino mjesto u centru gdje bismo se okupljali. U Petrinji bi se koncerti održavali jedino u vrijeme Božića i Lovrenčeva, dok mislim da bi bilo privlačnije, ne samo mladima, već i ostalima kada bi se održavali koncerti barem 5 puta godišnje“. Ovo pokazuje da potrebe sada nisu zapravo drugačije nego što su bile prije potresa, one su samo veće, a potreba za sadržajem u zajednici je već dugotrajna.

Ispitanica je dodala i da bi „Voljela kada bismo imali koncertne i kino dvorane, muzeje (ali po mogućnosti zanimljivijega sadržaja, koji bi privukao stanovnike drugih gradova), galerije (bez koje smo ostali), ali i organiziranje izložbi“, što su društvene infrastrukture koje su u mnogim gradovima prisutne i uobičajene. Jedan drugi ispitanik iz Siska pak naglašava da centar mora biti inkluzivno i međugeneracijsko mjesto: „Mislim da je važno izbjeglice i manjinske skupine uključiti u rad centra kroz aktivnosti koje jačaju participaciju i interkulturalnu suradnju. Osim toga, trebalo bi raditi s građanima starije životne dobi i misliti na međugeneracijsku solidarnost“. A u temi participacije, mnogi su ispitanici zaključili slično: “Građane ne gledati samo kao konzumente sadržaja nego i one koji sadržaje mogu osmišljavati i provoditi”, što je i bit društveno-kulturnog centra – ne samo za građane, već i s njima kao sudionicima procesa i kreatorima sadržaja.

Jedna mlada osoba iz Petrinje je rekla: “Bilo bi kul da se nešto i za mlade otvori kako spada, da ne ispadamo mladež koja samo visi na mobitelima i u birtijama s lošom glazbom. Grad nam je pun raznih glazbenika, DJ-eva i nadarenih ljudi koji nam mogu pokazati što znaju”. I zbilja, zašto Petrinja ili Sisak ne bi postale nove kulturne i društvene oaze u Hrvatskoj, mjesta koja, poput Zagreba, Splita ili Rijeke, privlače ljude iz drugih gradova ili susjednih država širinom i jedinstvenošću sadržaja koji nude? Mi vjerujemo da to mogu. A nadamo se da se i ostatak Hrvatske s tim slaže.

Poveznica na platformu crowdfunding kampanje: https://gogetfunding.com/zajednica-u-centru-da-imam-gdje-zivjeti/

Cijeli video crowdfunding kampanje: https://www.youtube.com/watch?v=byqGUsXJDCw

Facebook stranica kampanje: https://www.facebook.com/daimamgdje