You are currently viewing Informacije za građane pogođene potresom na jednom mjestu

Informacije za građane pogođene potresom na jednom mjestu

RAD GRADSKE UPRAVE

Zgrada gradske vijećnice u Rimskoj 26 još uvijek nije u funkciji kao ni brojevi telefona u gradskoj vijećnici. Od ponedjeljka, 18. siječnja 2021. godine, gradska uprava privremeno se nalazi na adresi Marijana Cvetkovića 8, u zgradi bivše Postaje prometne policije Sisak u Capragu. Na svim pismenima koja se Gradu Sisku upućuju putem pošte potrebno je navesti adresu Rimska 26, a svi oni građani koji će osobno dostavljati pismena moraju ih dostaviti na adresu Marijana Cvetkovića 8. 

PRIVREMENI TELEFONSKI BROJEVI GRADSKE UPRAVE

Gradska uprava privremeno je premještena na adresu Marijana Cvetkovića 8, u zgradu bivše Postaje prometne policije Sisak u Capragu. Za sve informacije možete nazvati sljedeće brojeve telefona:

Stožer (informacije vezane uz  potres): 044/635-525, 044/635-520;

Pisarnica: 044/635-500, 044/635-501;

Upravni odjel za obrazovanje, kulturu, sport, branitelje i civilno društvo: 044/635-516;

Upravni odjel za gospodarstvo i komunalni sustav: 044/635-511;

Upravni odjel za proračun i financije: 044/635-519;

Upravni odjel za upravne, imovinsko pravne i opće poslove: 044/635-503;

Upravni odjel za prostorno uređenje i zaštitu okoliša: 044/635-504.

PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA OBNOVU

Više  cijelom postupku podnošenja zahtjeva pročitajte na https://sisak.hr/pocelo-podnosenje-zahtjeva-za-obnovu-ovdje-pronadite-sve-obrasce-i-program-mjera2/

U SISKU POČELO PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA OBNOVU
U petak, 26. veljače u Sisku je otvoren ured Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine na adresi Ivana Kukuljevića Sakcinskog 1 (zgrada FINA-e).
Iz Ministarstva najavljuju kako će zaprimati zahtjeve za obnovu te pomagati građanima popunjavati obrasce i rješavati druga pitanja administrativne naravi.
Građani će samo uz predočenje osobne iskaznice i ispunjavanje jednostavnog obrasca moći pokrenuti postupak obnove sustavom koji je izravno povezan s katastrom, gruntovnicom i drugim službenim bazama podataka.
Zahtjeve za obnovom objekata na potresom pogođenom području nužno je popuniti najosnovnijim podacima podnositelja.

PRIJAVA OBITELJSKIH KUĆA ZA PRIORITETNI POPRAVAK NEKONSTRUKCIJSKIH  ELEMENATA

Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske  zadužio je Stožer civilne zaštite Grada Siska da u suradnji s Gradom Siskom utvrdi popis vlasnika obiteljskih kuća na kojima je prioritetno potrebno provesti popravak nekonstrukcijskih elemenata (dimnjaci, zabatni zidovi, pokrov, parapeti i slično) oštećenih uslijed potresa na području grada Siska, a koji će se dostaviti u Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje.

Vlasnici obiteljskih kuća koji imaju oznake U1 i U2 mogu se prijaviti za prioritetni popravak nekonstruktivnih elemenata ispunjavanjem obrasca, koji se može preuzeti i predati u gradskoj upravi u Ulici Marijana Cvetkovića 8, svaki radni dan od 8 do 16 sati.

Budući vlasnici objekata većinom nisu u stanju sami provesti sve potrebne aktivnosti vezane uz popravak oštećenih nekonstrukcijskih elemenata, jer zahtijevaju pridržavanje propisa o građenju i pravila struke te budući da su Središnjem državnom uredu povjerena sredstva prikupljena donacijama u akciji „Pomoć za obnovu nakon potresa“, omogućeno je da na organizirani način pristupi sanaciji. Sredstva prikupljena donacijama koristit će se za popravak pri čemu će Središnji državni ured u pripremi i provođenju aktivnosti vezanih za popravak pribaviti svu propisanu projektni i drugu dokumentaciju (ateste).

PRIJAVA ŠTETE NA OSOBNIM AUTOMOBILIMA

Vlasnici osobnih automobila, koji su na dan 29. prosinca 2020. imali prijavljeno prebivalište u Gradu Sisku, a koji su pretrpjeli materijalnu štetu na vozilu koje se nalazilo na javnoj parkirnoj površini Grada Siska uslijed potresa koji se dogodio 29. prosinca 2020. godine, mogu prijaviti nastalu štetu radi ostvarivanja odštete koju isplaćuje Grad Sisak. Uz prijavu štete potrebno je priložiti zapisnik policije o izvršenom očevidu na mjestu gdje je nastala šteta na vozilu.

Prijava štete na vozilu podnosi se dostavom obrasca koji se mogu preuzeti na www.sisak.hr ili na privremenoj adresi gradske uprave Grada Siska, Marijana Cvetkovića 8, Sisak, radnim danom od 08.00 do 16.00 sati. Obrasci se mogu podnijeti mailom na prijavastetevozilo@sisak.hr.

Sve potrebne informacije mogu se dobiti na broj telefona 044 635-522. Vlasnici vozila koji žele koristiti novčanu pomoć koju dodjeljuje Grad Sisak, trebaju dostaviti svoje prijave na propisanom obrascu zaključno sa 31. ožujka 2021. godine.

Nakon prikupljenih prijava šteta Grad Sisak propisat će uvjete i način dodjele novčane pomoći vlasnicima vozila. Odšteta će se isplatiti temeljem ukupnog broja prijava, temeljem raspoloživih sredstava i temeljem procjene štete, a najviše do vrijednosti vozila srednje klase.

Obrazac za prijavu štete nalazi se u privitku dolje.

GRAD SISAK SUFINANCIRA TROŠAK NAJAMNINE GRAĐANIMA ČIJI SU STANOVI I KUĆE NEUPORABLJIVI – PN1, PN2, N1 i N2
Građani s područja grada Siska, čije su nekretnine uslijed posljedica katastrofalnog potresa 28. i 29. prosinca 2020. godine, postale neuporabljive za stanovanje, ostvaruju pravo na sufinanciranje najamnine u iznosu do 1.000,00 kuna mjesečno, uz predočenje dokaza da ne mogu više prebivati, odnosno boraviti na adresi dosadašnjeg prebivališta, odnosno boravišta, te ugovora o najmu stana zaključenog nakon 29. prosinca 2020. godine za stan na području grada Siska i to oni koji su nakon provedenog brzog pregleda od strane statičara:
– dobili oznaku N2 – neuporabljivo zbog oštećenja,
– dobili oznaku N1 – neuporabljivo zbog vanjskih utjecaja,
– dobili oznaku PN2 – potrebne mjere hitne intervencije i
– dobili oznaku PN1 – potreban detaljan pregled.
Sufinancirani iznos najamnine, kojeg Grad Sisak osigurava do 30. lipnja 2021. godine, uplaćivat će se na račun najmodavaca na temelju sklopljenih ugovora o najmu koji su prijavljeni Ministarstvu financija, Poreznoj upravi, u iznosima navedenima u ugovorima o najmu, ali ne više od 1.000,00 kuna mjesečno.
Građani koji imaju pravo na sufinanciranje najamnine, u prostorije gradske uprave (Marijana Cvetkovića 8, Sisak) od ponedjeljka do petka od 8 do 16 sati, mogu predati zamolbu zajedno s ugovorom o najmu.

JAVNI POZIV ZA ODOBRAVANJE FINANCIRANJA NAJAMNINE ZA ZAMJENSKI STAN OTVOREN DO 11. SVIBNJA

Na temelju Odluke Vlade RH o financiranju najamnina za stambeno zbrinjavanje osoba čije su nekretnine stradale u potresima na području Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske županije, Zagrebačke županije, Sisačko-moslavačke županije i Karlovačke županije, 11. ožujka objavljen je Javni poziv za odobravanje financiranja najamnine za zamjenski stan – područja pogođena potresom grad Zagreb, Krapinsko-zagorska županija, Zagrebačka županija, Sisačko-moslavačka županija i Karlovačka županija.

Javni poziv otvoren je do 11. svibnja.

Detaljne informacije s uputama objavljene su na mrežnim stranicama ministarstva: https://mgipu.gov.hr/javni-poziv-za-financiranje-najamnine-za-stambeno-zbrinjavanje-osoba-cije-su-nekretnine-stradale-u-potresu/11626, a sve informacije oko financiranja najamnina mogu se dobiti na info-telefonu 01/6448-900 ili putem mail adrese: financiranje.najamnine@mpgi.hr.

NAMJENSKE KARTICE GRADA SISKA

Obavještavamo građane Siska da se mogu prijaviti za dobivanje namjenske  kartice  pomoću koje će moći kupovati građevinski i drugi materijal za otklanjanje šteta prouzročenih potresom.

Pravo na namjensku karticu u vrijednosti od 2.000,00 kn imaju građani čije kuće imaju žutu oznaku uporabljivosti PN2. Pravo na namjensku karticu u vrijednosti 1.000,00 kn imaju građani čije kuće i stanovi imaju zelenu oznaku uporabljivosti U2.

Svi koji imaju pravo na namjensku karticu trebaju se prijaviti na  http://naknada-potres.sisak.hr/ ili na Gradskoj blagajni na gradskoj tržnici Kontroba. Mole se građani koji  osobno podnose obrasce za ostvarivanje prava na namjensku karticu OTP banke da sa sobom ponesu osobne iskaznice svih ukućana.

Namjenska kartica moći će se iskoristiti u navedenim iznosima u trgovinama građevinskog materijala DIR Rubinić (Marijana Celjaka 86), Exco Sisak (Obrtnička ulica 66), Sandra-prom (Novoselska 123), BIT promet (Obrtnička ulica, Sisak) i Pevex (Zagrebačka ulica 47).

OSLOBAĐANJE ZAKUPNINE ZA POSLOVNE PROSTORE U VLASNIŠTVU GRADA SISKA U KOJIMA JE OBUSTAVLJENA DJELATNOST
Odlukom gradonačelnice Kristine Ikić Baniček svi zakupnici poslovnih prostora u vlasništvu Grada Siska oslobođeni su plaćanja mjesečne zakupnine ako su obustavili obavljanje svoje djelatnosti u vrijeme trajanja mjera suzbijanja zaraze virusom Covid-19 temeljem odluka Stožera Civilne zaštite RH. Odluka se odnosi i na sve zakupce poslovnih prostora u vlasništvu Grada Siska koji su morali obustaviti svoju djelatnost jer su objekti u kojima rade, nakon potresa i brzog pregleda statičara dobili oznaku neuporabljivo ili privremeno neuporabljivo.
Ovakvu odluku gradonačelnica je donijela zbog nemogućnosti rada i ostvarivanja prihoda, a kako bi se pomoglo zakupnicima za vrijeme pandemije virusa Covid-19 te nakon razornih potresa koji su pogodili Sisak i okolicu krajem prosinca.
POZIV VLASNICIMA OŠTEĆENIH OBJEKATA KOJE JE POTREBNO HITNO UKLONITI

Pozivaju se građani grada Siska, vlasnici oštećenih građevina (objekti s crvenom oznakom) za koje je utvrđeno ili ocijenjeno da ugrožavaju živote i zdravlje građana, imovinu ili infrastrukturu te ih je iz tog razloga potrebno hitno ukloniti, da prijave takve građevine.
Prijavljene građevine će se uvrstiti u popis koji će se dostaviti Stožeru Civilne zaštite RH u svrhu izrade Plana prioritetnog uklanjanja građevina oštećenih potresom od 28. prosinca 2020. godine i naknadnim potresima.

Izjavu vlasnika građevine da su suglasni s uklanjanjem oštećene građevine prema obrascu koje je na svojim web stranicama objavilo Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine, moguće je preuzeti i na web stranici Grada Siska ili osobno na adresi Ulica Marijana Cvetkovića 8, Sisak gdje se privremeno nalazi gradska uprava Grada Siska. Popunjenu i ovjerenu Izjavu kod javnog bilježnika (vlasnik/svi suvlasnici) potrebno je predati u pisarnicu Grada Siska na adresu Marijana Cvetkovića 8. Izjave je moguće preuzeti i predati od ponedjeljka do petka od 8 do 16 sati.

BESPLATNO LIJEČENJE I CIJEPLJENJE ŽIVOTINJA NA POTRESOM POGOĐENOM PODRUČJU

Ministarstvo poljoprivrede, u skladu s Naredbom o mjerama zaštite životinja od zaraznih i nametničkih bolesti i njihovom financiranju za 2021. godinu (Narodne novine br. 2/21 i 4/21) donijelo je mjeru prema kojoj će do kraja 2021. godine za vlasnike koji imaju prebivalište i boravište na potresom stradalim područjima financirati cijepljenje svih goveda, konja, ovaca i koza protiv bedrenice, sve peradi protiv newcastleske bolesti, te svih pasa protiv bjesnoće, uz označavanje mikročipom, evidenciju upisa u Lysacan i izdavanje putovnice za kućnog ljubimca.

Također iz državnog proračuna financirati će se  do 31. ožujka 2021. godine i liječenje životinja i to za:

-velike životinje –nužni kirurški i porodiljski zahvati, ultrazvučna dijagnostika graviditeta, klinički pregledi i liječenje životinja

– kućne ljubimce – nužni kirurški i dermatološki zahvati, klinički pregledi i liječenje životinja.

Također, putem projekta koji je pokrenulo sklonište za životinje Prijatelji iz Čakovca, vlasnici pasa i mačaka iz potresom pogođenih područja mogu besplatno kastrirati svoje životinje, u dogovoru s Veterinarskom stanicom u Sisku. Termin kastracije potrebno je prethodno dogovoriti pozivom na broj 099 4800 640, na koji se mogu javiti i svi koji žele poboljšati uvjete držanja životinja, dobiti kućicu za psa ili ga preudomiti ako nemaju uvjete za skrb.

POMOĆ ZA GRAĐANE U HRANI I HIGIJENSKIM POTREPŠTINAMA

Obavještavamo građane da se za pakete prehrambenih namirnica, higijenskih potrepština i drugih stvari koje su im potrebne mogu javiti u našu Socijalnu samoposlugu na Gradskoj tržnici Caprag i u DVD Mladost Novo Selo svaki dan od 9-14 sati.

ČUVAJTE RAČUNE ZA DIMNJAKE

Mole se građani Siska koji su samostalno popravljali dimnjake i krov da sačuvaju sve račune za materijal i uslugu, koje su pritom dobili, radi odštete. Također, svi koji su platili atest za plin i pregled dimnjaka imat će pravo na odštetu uz predočenje računa.

FINANCIJSKA POMOĆ GRADA SISKA

Pozivaju se svi građani Siska kojima je objekt u kojem su stanovali dobio crvenu naljepnicu da dođu na Gradsku blagajnu na Gradskoj tržnici po interventnu pomoć od 2.000 kuna. Pravo na pomoć imaju kućanstva, odnosno obitelj, neovisno jesu li živjeli u zgradi ili kući, koja je proglašena neuporabljivom.

Pomoć podiže jedan član kućanstva za sve. Potrebno je samo predočiti osobnu iskaznicu ili neki drugi dokument s upisanom adresom na kojoj je stanovao. Ova pomoć nema veze sa štetom na objektu nego se može koristiti za sve što je bilo kome potrebno. Građani kojima nije hitno ili su trenutno izvan Siska ne moraju doći odmah po pomoć jer im to pravo ostaje do trenutka kada će moći doći po pomoć, odnosno kada se vrate u Sisak.

PRIJAVA ZA PRIVREMENI SMJEŠTAJ U DRŽAVNOJ IMOVINI

Obitelji čiji su objekti stradali u potresom pogođenim područjima i nemaju odgovarajući smještaj mogu podnijeti prijavu za privremeni smještaj u državnoj imovini. Građani grada Siska obrazac prijave za privremeni smještaj mogu preuzeti i popuniti od ponedjeljka do petka od 8 do 16 sati u privremenim prostorijama gradske uprave na adresi Marijana Cvetkovića 8 (Sisak, Caprag). Potrebno je ponijeti osobne iskaznice članova kućanstva, a preslike će napraviti službenici Grada Siska. Imate li presliku oznake o stanju stambenog objekta nakon procjene štete od potresa ponesite i to sa sobom.

PRIJAVE ZA KONTEJNERE

Svi koji imaju potrebu za stambenim kontejnerom mogu nazvati broj mobitela dežurnih službenika Grada Siska 099/530-43-21 i 098/922-20-95 od 8 do 16 sati ili non-stop na mail: kontejneri@sisak.hr Prijava koja se šalje na mail, mora biti na posebnom obrascu koji se nalazi u privitku skroz dolje.

UKLANJANJE OŠTEĆENJA NA ZGRADAMA

S obzirom na brojne upite stanara u zgradama, a vezano za otklanjanje oštećenja uzrokovanih potresom, obavještavamo da stanari najprije kontaktiraju svog predstavnika stanara, koji onda kontaktira upravitelja zgrade, a koji u najkraćem mogućem roku treba utvrditi stanje. Preporuka Grada Siska je da se što prije izvede hitna sanacija ulaza koje je moguće osposobiti za stanovanje. 

KUNSKI I DEVIZNI RAČUN ZA DONACIJE

Grad Sisak otvorio je poseban račun za uplate za sve one koji iz Hrvatske žele pomoći stradalima u potresu. Donacije možete uplatiti na sljedeći račun otvoren u OTP banci: IBAN: HR9724070001500013097, Model: HR00, Poziv na broj: 7706-OIB uplatitelja

Grad Sisak otvorio je u OTP banci d.d. i poseban devizni račun za sve one koji iz inozemstva žele financijski pomoći za sanaciju štete nastale od potresa. Donaciju je moguće uplatiti na sljedeći način: IBAN: HR9724070001500013097, Za uplate iz inozemstva: SWIFT (BIC): OTPVHR2X, Adresa banke: OTP banka d.d., Domovinskog rata 61, 21000 Split.

OSLOBAĐANJE PLAĆANJA VODE, ODVOZA OTPADA I KOMUNALNE NAKNADE

Siščani za prva tri mjeseca, odlukom gradonačelnice Siska Kristine Ikić Baniček, neće plaćati račune za vodu, odvoz otpada i komunalnu naknadu (odnosi se na kućanstva) i to vrijedi za SVE bez obzira imaju li zelenu, žutu ili crvenu naljepnicu!

ZBRINJAVANJE GRAĐEVINSKOG OTPADA

 Zbog mnogobrojnih upita obavještavamo sve korisnike da građevinski otpad (šutu) nastalu od sanacije nakon potresa mogu odložiti na najbližu zelenu površinu dostupnu vozilima koja će odvoziti otpad. Vozila tvrtki Gospodarenje otpadom Sisak d.o.o. i Komunalac Sisak d.o.o. intenzivno obilaze sav teren te zbrinjavaju građevinski otpad. Također, zbog velikog područja koje se obilazi, molimo građane da budu strpljivi. Sav građevinski otpad će biti u najkraćem mogućem roku zbrinut.

TUŠEVI ZA GRAĐANE NA ZATVORENOM BAZENU I LEDENOJ DVORANI

Za građane pogođene potresom koji nemaju mogućnost tuširanja, omogućili smo da se otvori ŠRC-a Sisak (zatvoreni bazen, Trg Grada Heidenheima) i Ledena dvorana Zibel gdje će građani moći koristiti tuševe svaki dan od 8 do 19 sati.

POJAŠENJENJE KATEGORIJA UPORABLJIVOSTI ZGRADA

Nakon pregleda zgrade, a ovisno o procjeni rizika odabire se jedna od kategorija uporabljivosti zgrade. Ključno je uvijek imati na umu da je cilj procjene uporabljivosti oštećenih građevina utvrđivanje sigurnosti korištenja građevina kako bi se prvenstveno zaštitili ljudski životi, ali i sačuvala imovina. Dakle, to je preporuka s ciljem davanja savjeta građanima kako ispravno postupiti. U nekim slučajevima, ako je to moguće, uz ocjenu uporabljivosti inženjeri koji su proveli pregled daju savjet vlasnicima i stanarima što napraviti kako bi osposobili svoju zgradu za stanovanje te je učinili uporabljivom. Također, bitno je spomenuti da ocjena uporabljivosti ne govori puno o postupanju s građevinom u budućnosti, tj. treba li građevinu zamijeniti, obnavljati ili nešto treće. Čak nije u potpunosti vezana s oštećenjem nosive konstrukcije koje je nastalo u potresu. Čest je slučaj da je zgrada privremeno neuporabljiva zbog pregradnih zidova, crijepa i sličnih nekonstrukcijskih elemenata, a da je konstrukcija zgrade ostala neoštećena u potresu.
U nastavku su kratka obrazloženja oznaka uporabljivosti:
N1 – Neuporabljivo – zbog vanjskog utjecaja
Zgrada je opasna zbog mogućnosti urušavanja masivnih dijelova susjedne zgrade (najčešće zabatni zidovi i masivni dimnjaci). Uslijed takve opasnosti preporuka je da se nikako ne boravi u takvim zgradama (posebice s obzirom na veliki broj ponavljanja potresa).
N2 – Neuporabljivo – zbog oštećenja
Zgrada ima velika oštećenja u nosivom sustavu, postoje urušavanja nosivih i nenosivih elemenata. Preporuka je da se ne ulazi i boravi u zgradi. To nužno ne znači da se zgrada mora rušiti – takve odluke se donose u sljedećim fazama.
PN1 – Privremeno neuporabljivo – potreban detaljan pregled
Zgrada ima umjerena oštećenja bez opasnosti od urušavanja. Nosivost zgrade je djelomično narušena. Ne preporučuje se boravak u zgradi odnosno građani u takvoj zgradi borave na vlastitu odgovornost. Kraći boravak u zgradi je moguć, uz savjete građevinskog stručnjaka koji se odnose na potrebne mjere i ograničenje boravka (ovisno o opasnosti). Građevinski stručnjak daje preporuke za uklanjanje opasnosti.
PN2 – Privremeno neuporabljivo – potrebne mjere hitne intervencije
Zgrada ima umjerena oštećenja bez opasnosti od urušavanja, ali ne može se upotrebljavati zbog potencijalne opasnosti urušavanja pojedinih elemenata sa same zgrade. Građevinski stručnjak utvrđuje hitne mjere intervencije i daje upute korisnicima. Privremena neupotrebljivost može se odnositi samo na neke dijelove zgrade (potkrovlje, pojedini kat, stan itd.).
U1 – Uporabljivo bez ograničenja
Zgrada se može upotrebljavati. Zgrada nema oštećenja ili ima mala oštećenja koja ne predstavljaju opasnost za nosivost i uporabljivost zgrade.
U2 – Uporabljivo s preporukom o postupanju
Zgrada se može upotrebljavati u skladu s predviđenom namjenom, osim u pojedinim dijelovima gdje postoji neposredna opasnosti za dio zgrade. Građevinski stručnjak daje preporuke za uklanjanje opasnosti (primjerice dimnjaka) i preporuke korisnicima za privremeno ograničavanje boravka u pojedinim dijelovima zgrade. Nakon uklanjanja opasnosti zgrada se može koristiti bez ograničenja.