Gradska galerija Striegl vas poziva na otvorenje izložbe Zorana Pavelića: NEDJELA / Umjetnost još nije ni počela.
>>>Otvorenje izložbe će se održati u četvrtak, 21. 11. 2024. s početkom u 19:00 sati.
Zoran Pavelić rođen je u Osijeku 1961. Diplomirao je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1998. Osnivač je i član neformalne umjetničke grupe Močvara (1988.- 1991.) iz Baranje.
Voditelj je i član Umjetničke organizacije PLEH od 2007. godine.
U izdanju PLEH-a 2012. izašla mu je knjiga ”Zoran Pavelić – Politički govor je suprematizam” s tekstom Ružice Šimunović, povjesničarke umjetnosti, likovne kritičarke i urednice emisije o vizualnim umjetnostima ”Kretanje točke” (Prvi program Hrvatskog radija)
Živi i radi u Zagrebu kao samostalni umjetnik.
Voditelj je i član Umjetničke organizacije PLEH od 2007. godine.
U izdanju PLEH-a 2012. izašla mu je knjiga ”Zoran Pavelić – Politički govor je suprematizam” s tekstom Ružice Šimunović, povjesničarke umjetnosti, likovne kritičarke i urednice emisije o vizualnim umjetnostima ”Kretanje točke” (Prvi program Hrvatskog radija)
Živi i radi u Zagrebu kao samostalni umjetnik.
Umjetnička praksa Zorana Pavelića zauzima posebno mjesto u suvremenoj hrvatskoj umjetnosti. Pavelić najčešće istražuje zone utjecaja i korelacija različitih kulturnih, medijskih, geopolitičkih i drugih čimbenika na položaj umjetnika i umjetnosti u društveno političkom kontekstu. Njegova umjetnička pozicija razvija se kroz aktivni stav prema kulturnoj i političkoj stvarnosti tranzicijske Hrvatske, a posebno u nastojanju da unutar zadanih okvira redefinira odnos umjetničkog nasljeđa proto-konceptualne umjetnosti šezdesetih godina i njemu suvremene umjetničke prakse. Kroz bogat opus koji obuhvaća raznovrsne discipline, akcije, performanse, slikarstvo, fotografiju, umjetničke instalacije,
videa, ili strategije aproprijacije i reinterpretacije povijesnih predložaka, umjetnik uspostavlja složenu komunikaciju sa umjetničkim i kulturnim slojevima nasljeđa, odmjeravajući socijalnu i političku težinu (ili lakoću) umjetnika, umjetnosti i umjetničkih institucija u zadanom vremenu i prostoru.
‘Bitno je da se čuje Glas Umjetnika’- njegova je često korištena maksima i umjetnički statement sažet u jednoj rečenici.
videa, ili strategije aproprijacije i reinterpretacije povijesnih predložaka, umjetnik uspostavlja složenu komunikaciju sa umjetničkim i kulturnim slojevima nasljeđa, odmjeravajući socijalnu i političku težinu (ili lakoću) umjetnika, umjetnosti i umjetničkih institucija u zadanom vremenu i prostoru.
‘Bitno je da se čuje Glas Umjetnika’- njegova je često korištena maksima i umjetnički statement sažet u jednoj rečenici.
>>>O izložbi:
Bitno je odmah na početku pojasniti što su zapravo ”nedjela”?
Nedjela s podnaslovom ”Umjetnost još nije ni počela”, nastala su kao umjetnikova reakcija i kao svojevrstan ishod razgovora u kojem je na pitanje Marijana Crtalića (multimedijalnog umjetnika i kolege koji nas je prerano i iznenada napustio 2020. godine) o tome zašto je radovima dao naziv Nedjela, Pavelić odgovorio da su to video dokumentacije performansa koje nitko nije htio kupiti, otkupiti ili izložiti, pa iz tog razloga to više nisu ”djela” već ”nedjela”. Umjetnost još nije ni počela izjava je samog Marijana Crtalića na autorskoj dopisnici Željka Badurine koja je nastala u sklopu Badurininog višegodišnjeg projekta Post-art, a koju je Pavelić naknadno dokumentirao u obliku fotografije. To nas sve dovodi i do sadržajnog koncepta ove izložbe kao i njenog poigravanja i preispitivanja relacija mikro-makro te individualnog i kolektivnog/društvenog konteksta iščitavanja njenog sadržaja.
Zoran Pavelić ovom izložbom donosi radove od kojih neki nisu bili do sada izlagani, dok druge donosi u sasvim novom značenjskom kontekstu. Također, sve i jedan rad na ovoj izložbi ima doticajnu i relacijsku točku u Marijanu Crtaliću i njegovom radu, od zajednički izvedenih radova, radova koji su nastali kroz neposrednu interakciju s Crtalićem do radova koji su u ovom obliku nastali u periodu nakon njegovog preranog odlaska. Nastavak je to Pavelićeve umjetničke metode citatnosti, aproprijacije i adoracije koje smo ovom izložbom pokušali sagledati na jedan posve drugačiji interpretativni način, od promatrača prema umjetniku, pokušavajući istovremeno razotkriti neke od postojećih dijalektika upravo na toj relaciji.
Zoran Pavelić još jednom ukazuje na složene pozicije i ”skliske” (ne)vidljivosti suvremene umjetnosti u svakodnevnom životu dok u sintagmi ”Umjetnost još nije ni počela” naslućujemo kritiku diskursa na relaciji umjetnik – gledatelj/promatrač/publika – umjetnički/stručni establišment.
Bitno je odmah na početku pojasniti što su zapravo ”nedjela”?
Nedjela s podnaslovom ”Umjetnost još nije ni počela”, nastala su kao umjetnikova reakcija i kao svojevrstan ishod razgovora u kojem je na pitanje Marijana Crtalića (multimedijalnog umjetnika i kolege koji nas je prerano i iznenada napustio 2020. godine) o tome zašto je radovima dao naziv Nedjela, Pavelić odgovorio da su to video dokumentacije performansa koje nitko nije htio kupiti, otkupiti ili izložiti, pa iz tog razloga to više nisu ”djela” već ”nedjela”. Umjetnost još nije ni počela izjava je samog Marijana Crtalića na autorskoj dopisnici Željka Badurine koja je nastala u sklopu Badurininog višegodišnjeg projekta Post-art, a koju je Pavelić naknadno dokumentirao u obliku fotografije. To nas sve dovodi i do sadržajnog koncepta ove izložbe kao i njenog poigravanja i preispitivanja relacija mikro-makro te individualnog i kolektivnog/društvenog konteksta iščitavanja njenog sadržaja.
Zoran Pavelić ovom izložbom donosi radove od kojih neki nisu bili do sada izlagani, dok druge donosi u sasvim novom značenjskom kontekstu. Također, sve i jedan rad na ovoj izložbi ima doticajnu i relacijsku točku u Marijanu Crtaliću i njegovom radu, od zajednički izvedenih radova, radova koji su nastali kroz neposrednu interakciju s Crtalićem do radova koji su u ovom obliku nastali u periodu nakon njegovog preranog odlaska. Nastavak je to Pavelićeve umjetničke metode citatnosti, aproprijacije i adoracije koje smo ovom izložbom pokušali sagledati na jedan posve drugačiji interpretativni način, od promatrača prema umjetniku, pokušavajući istovremeno razotkriti neke od postojećih dijalektika upravo na toj relaciji.
Zoran Pavelić još jednom ukazuje na složene pozicije i ”skliske” (ne)vidljivosti suvremene umjetnosti u svakodnevnom životu dok u sintagmi ”Umjetnost još nije ni počela” naslućujemo kritiku diskursa na relaciji umjetnik – gledatelj/promatrač/publika – umjetnički/stručni establišment.
Kustosica izložbe: Alma Trauber
Izložba je realizirana uz financijsku podršku Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske i Grada Siska.