Sisak i danas ima epitet industrijskog grada, ali više zbog stare slave nego zbog trenutne situacije. Krajem 19. stoljeća počeo se razvijati kao industrijski grad zahvaljujući prvenstveno geografskom položaju koji mu je omogućio smještaj između tri rijeke –Save, Kupe i Odre, ali i pojavi željeznice.

Tvornički kompleks Segestica

Sisački su zadrugari predzadnje ratne godine s devet zaposlenih utemeljili rakijsku destileriju, preteču do danas znane prehrambene industrije. Došavši 1919. u novo obitavalište, dinamičan razvojni zamah novoj industrijskoj grani udahnjuje umirovljeni carsko-kraljevski dopukovnik i bivši zapovjednik Rijeke, podrijetlom iz Ostrovice kod Gospića, Petar Teslić (1883.- 1936.).  Na samim počecima Petar Teslić ubrzano proširuje poslove i otvara destilerije u Sisku, Kozarcu i Brčkom, da bi potom otkupio i Pecaru d.d. sisačkih akcionara. Sposobni je trgovac i poduzetnik 1922. na današnjoj lokaciji tvornice (tik uz kolosijeke, sjeverno od željezničkoga kolodvora i nadomak kupske riječne luke) otpočeo gradnju rafinerije špirita. U redovnu je proizvodnju nova tvornica puštena 1925.godine. Redaju se velepecara rakije, pogoni špirita, konjaka, ruma i likera, ugljične kiseline, potaše i kvasca.

Pristanište i skladišta

Pristanište i skladišta d.o.o. osnovano je 30. lipnja 1960. godine izdvajanjem pogona „Silos sa skladištima“ poduzeća „1Maj“ i pogona “ Manipulacije“ Brodarskog poduzeća Dunavski Lloyd. No, povijest plovidbe rijekom Kupom i pretovar roba na njenim obalama datira mnogo ranije. Još u Rimsko doba kada je Sisak bio poznato središte rimskog carstva spominje se plovidba i pretovar roba na obali rijeke Kupe. Početkom 19. stoljeća zahvaljujući rijeci Kupi i pretovarnoj djelatnosti Sisak poprima današnje konture grada.
U godini osnivanja završeni su radovi na uređenju i modernizaciji pristaništa započeti 1958 god. kojim je izgrađeno 250 m operativne obale, postavljen dio kolosijeka, položene kranske staze i montirane dvije dizalice tipa „Ganz“ . To je omogućilo da se dotadašnji promet od 120.000 tona već nakon godinu dana poveća na 520.000 tona.
Sedamdesetih godina prošlog stoljeća sisačka luka doživjela je svoj maksimum u pretovarenim količinama koje su tada iznosile preko 2 miliona tona. Tada je sisačka luka bila druga luka po pretovarenim količinama odmah iza Luke Rijeka.

Biokovo

Brod „Biokovo“ danas je najstariji brod nekadašnje sisačke riječne kompanije „Dunavski Lloyd“ i idealno mjesto za prezentaciju sisačke riječne tradicije od prapovijesnih vremena do današnjeg doba. Brod je porinut u more 1960. godine u brodogradilištu u Piranu, te je Jadranskim, Sredozemnim, Egejskim i Crnim morem, te Dunavom doplovio u Sisak iste godine. Na tom je putu bio i prvi brod koji je svojim motorima samostalno prošao Đerdap, jednu od najtežih dijelova riječne dunavske rute. Od tada je sve do kraja 80 – ih godina 20. stoljeća redovito prometovao europskim rijekama. Nosivost mu je 120 t, te ima tri motora po 620 KS Mack. Njegova povijesna priča kvalitetno prezentira razvoj sisačke riječne povijesti…

Holandska kuća

Holandska kuća je građena polovicom 19. stoljeća i jedno je od posljednjih velikih skladišta koji su u to vrijeme izgrađeni u gradu. Kuća se nalazi u glavnoj gradskoj ulici grada Siska i svojim specifičnim pročeljem razlikuje se od ostalih objekata. Upravo prema tom pročelju dobila je i naziv „Holandska kuća“. Donji dio kuće služio je kao trgovački prostor, dok je gornji dio služio kao skladište. Ima jednostavan pravokutan tlocrt, masivno zidani podrum i četiri kata s otvorenom drvenom međustropnom konstrukcijom. Očuvana gredna konstrukcija prostoru daje izraziti ambijentalni ugođaj.

Gradska munjara Sisak

Sisačku električnu centralu temeljem narudžbe Gradskog poglavarstva izgradila je tvrtka Františeka Križika koja je prvih 5 godina njenoga rada imala i koncesiju za isporuku električne energije. Puštena je u promet 1907. godine, a 1912. ju preuzima Grad Sisak. Pod nazivom Gradska munjara Sisak djeluje do kraja II. svjetskog rata, a u studenom 1945. preuzima je Električno poduzeće Hrvatske.

Rafinerija Sisak

Rafinerija nafte Sisak razvila se iz Shellova skladišnog prostora izgrađenog 1923. na ušću Kupe u Savu, a četiri godine kasnije, 1927, na istoj lokaciji Shell gradi kotlovsku destilaciju – prvu rafineriju. Dnevno se prerađivalo 170 tona nafte. Najprije je prerađivana nafta iz uvoza, a domaću naftu postrojenja rafinerije u Sisku počela su prerađivati 1940. godine. Te godine Rafinerija Sisak bilježi proizvodni rekord – preradila je 96 tisuća tona nafte.

Talionica Caprag-Željezara Sisak

Talionica Caprag u Sisku izgrađena je zahvaljujući inicijativi članova Rudarskog udruženja – Talionice Caprag, osnovanog 1938. godine. Talionica je započela sa radom 1939. Djelomično je rekonstruirana 1940. a tijekom II. svj. rata preživjela je promjene u statusu, te znatna oštećenja. Pogoni ipak rade sve do 1944.,a Talionica formalno postoji sve do godine 1946., do njenog konfisciranja.