You are currently viewing Autentični zvuk povijesnih orgulja na 15. Ars Organi Sisciae

Autentični zvuk povijesnih orgulja na 15. Ars Organi Sisciae

Nakon kratke pauze, festivalska sezona Hrvatske udruge Ars Organi Sisciae nastavlja s programom 15. međunarodnog orguljaškog festivala Ars Organi Sisciae od 11.-20. lipnja.

Festival otvara koncert Mattea Ivana Rašića, tenora i Alena Kopunovića Legetina, orguljaša u župnoj crkvi sv. Ivana Nepomuka u Glini, u petak 11. lipnja.

U crkvi sv. Antuna Padovanskog u Voloderu su povijesne orgulje iz 1863. godine, domaćeg graditelja Antuna Šimenca koji je izgradio i nekada znamenite orgulje koje smo prije Domovinskog rata imali u nekadašnjoj crkvi u Gori. Na njima će koncertirati orguljašica Eva Kirchmayer Bilić uz sopranisticu Nikolinu Pinko-Behrends i Martinu Kutnar na violini.

Blagdan sv. Antuna i Dan Grada Hrvatska Kostajnica koncertom će uveličati trubač Marin Zokić i orguljašica Elizabeta Zalović u crkvi sv. Antuna Padovanskog.

Međunarodnu dimenziju ovog festivala ove će godine realizirati koncertima sjajnih međunarodnih glazbenika koje će pred publikom uživo prenijeti u crkvama u Sisku i Petrinji. U Sisku će, u crkvi sv. Marije kraljice mira, publika slušati koncert Deborah Hödtke s orgulja Katedrale u Eichstättu (Njemačka), a u crkvi sv. Lovre u Petrinji, koncert ponajboljeg austrijskog orguljaša Johannesa Zeinlera iz Jesuitenkirche u Beču.

15. izdanje međunarodnog orguljaškog festivala Ars Organi Sisciae završava 20. lipnja u Bazilici sv. Kvirina u Sisku gdje ćemo imati priliku čuti i praizvedbu skladbe Buđenje prirode u praskozorje jednog od prvaka suvremene hrvatske glazbe – Borisa Papandopula.

 

NEDJELJA, 20. 6. 2021.
20:00 – Bazilika sv. Kvirina – Sisak
iz Katedrale BDM u Eichstättu, Njemačka
Marija Lešaja, sopran
Katarina Javora, orgulje
Program
Jehan Alain: Ave Maria (Vocalise dorienne pour soprano et orgue)
Charles Tournemire (1870.-1939.):
Improvizacija Victimae paschali laudes (trans.Maurice Duruflé)
Camille Saint-Saëns: Ave Maria
Arvo Pärt: My Heart’s in the Highlands
Charles Tournemire(1870.-1939.):
V. Paraphrase – Carillon (Br. 35. In Assumptione B.M.V.)
Boris Papandopulo (1906.-1991.):
Buđenje prirode u praskozorje
Uvod solo orgulje
U blatu gmizo je sičušni crv
Lud je poso svetit svijet
Demonski ples
Vjeruj blago
Slava Ti silni Jehova
Na glave vaše dobri Bog
Lako j’gore anđelu
Ko ljuska na valu
Na rad
Za zvijezdom što svijetli
Skladba Borisa Papandopula za sopran i orgulje do sada još nije bila izvedena
jer je tek nedavno pronađen notni zapis. Skladba je napisana za orgulje i
mezzosopran na stihove Silvija Strahimira Kranjčevića a na melodiju Marijana
Crnkovića. Različite skladbe otvaraju mogućnost prezentiranja bogate palete
boja i zvukovnih mogućnosti orgulja te predstavljaju tehničko-umjetnički
izazov sopranistici. Svojim zajedničkim oblikovanjem i interpretacijom ovuh
glazbenih djela glazbenice će pokušati predstaviti maksimalne mogućnosti
instrumenata i razlikovnosti stilova unutar specifičnosti glazbenih jezika.

Lešaja, Marija (Zagreb) nakon studija filozofije i sociologije je upisala Muzičku akademiju
u Zagrebu, gdje je i diplomirala u klasi izv. prof. Cynthije Hansell-Bakić. Godine 2008.
upisuje dvogodišnje usavršavanje na Universität für Musik und darstellende Kunst u
Beču, u opernoj klasi prof. Theimera i prof. Orlowskog. Nastupila je u ulogama Gretel,
Melpomene (Schlosstheater Schoenbrunn Beč), Euridice (Probebuehne – Mdw Beč),
Ida, Papagena, Barena, Čobanče, Berta (HNK Zagreb), Elle u La voix humaine (HNK u
Varaždinu i Scena Ribnjak), Brünhilda (Creske glazbene večeri) i Anne Frank u Dnevniku
Anne Frank ( HNK u Varaždinu). Nastupala je kao solistica uz Vjekoslava Šuteja, Uroša
Lajovica, Nikšu Barezu, Tomislava Fačinija, Igora Vlajnića, Josipa Šegu, Srboljuba Dinića
. Nastupala je uz Cantus Ansambl, uz Eksperimentalni ansambl Hilarya Jeffreya, na
69.Dubrovačkim ljetnim igrama, 29. i 30. Muzičkom biennalu, na Festivalu komorne
glazbe u Vukovaru, Večerima sv. Donata u Zadru, Orguljskom festivalu „Petar Nakić“ u
Rabu, u Salonu Očić u izravnom prijenosu Hrvatskog radija, Festivalu orgulja Heferer,
Pasionskoj baštini, Lovran classic festivalu itd. Nastupila je kao solistica u praizvedbi
glazbene suite za ansambl i sopran Mirele Ivičević Planet 8 alias Operacija Neptun
u teatru ITD, koja je dobitnica nagrade „J. Š. Slavenski. Članica je ansambla Le trio i
komornog ansambla udruge Sve ostalo je glazba s kojima redovito koncertira. Snimila
je nekoliko radio drama za Hrv.radio.I članica je Hrv.zajednice samostalnih umjetnika. U
zadnjih nekoliko godina praizvela je preko nekoliko djela hrvatskih kompozitora ( Ivičević,
Glojnarić, Vranješ, Borić, Končić, Szirovicza) posvetila se interpretaciji suvremene
klasične glazbe i Lieda.

Katarina Javora (Zagreb) je maturirala klavir u Glazbenoj školi Blagoje Bersa u Zagrebu
u klasi profesorice Renate Strojin Richter. Na Muzičkoj akademiji u Zagrebu je diplomirala
orgulje u klasi profesorice Ljerke Očić, dok je čembalo učila kod profesora Pavla Mašića, a
diplomirala u klasi profesorice Višnje Mažuran. Na Akademiji u Zagrebu je također završila
i studij teorije glazbe. Osvojila je nekoliko nagrada na natjecanju HDGPP, te nagradu
fonda Janka Šanjek. Kao solist i u komornim sastavima nastupala je na raznim festivalima
u Hrvatskoj, BiH, Austriji, Češkoj, Italiji, Njemačkoj i Francuskoj, kao i na natjecanjima
Ferdo Livadić, Petr Eben, mo. Vinko Lesić i tribini Darko Lukić. Diplomski studij orgulja
(koncertni smjer) je završila pri Universität für Musik und darstellende Kunst u Beču u
razredu profesora Pier Damiana Perettija, dok je čembalo učila kod profesora Emanuela
Schmelzera Ziringera. Pohađala je seminare za interpretaciju orguljske i čembalističke
literature u Hrvatskoj i inozemstvu (Theo Jellema, Martin Sander, Bernhard Klapprott,
Nathan Laube, Hans Fagius, Lorenzo Ghielmi, Luigi F. Tagliavini, Christoph Bossert, Aline
Zylberajch, Jean Baptiste Robin i mnogi drugi). Katarina je završila program usavršavanja
u francuskom gradu Toulouseu gdje je studirala orgulje u klasi prof. Michela Bouvarda
i prof. Jana Willema Jansena, dok je čembalo učila u klasi prof. Yasuko Bouvard. Predaje
glazbeno teorijske predmete u Glazbenoj školi “Franjo Lučić“, te je dugi niz godina
orguljašica u župnoj crkvi Sv. Male Terezije od Djeteta Isusa te crkvi Marije Pomoćnice u
Zagrebu