29/12/2022: Artaud, Artaud
Antonin Artaud donosi kazalište krvi, tijela, genezu stvaranja i želju za dubokom fizičkom promjenom što je inspiriralo ljude poput Allena Ginsberga, Richarda Foremana, Sama Sheparda i Jima Morrisona, koji su mu kroz svoj homage odali počast i prepoznali njegovu aktualnost koja je sablasno autentična i danas, možda više nego ikada prije. Senka Bulić se jednim od ključnih kazališnih autora bavila kroz nekoliko projekata.
Izložba koju postavljamo u Sisku je pokušaj rekapitualcije i otvaranje novih mjesta kojima se autorica vraća Artaudu. Nova suradnica na zadnjem dijelu projekta je vizualna umjetnica Jelena Kovačev koja će izložiti svoju instalaciju u kojoj tematizira tok svijesti kao materijalizaciju u prostoru. Instalaciju povezujemo sa zvučnom instalacijom teksta Antonina Artauda ‘Svršimo s božjim sudom’.
Jedna od instalacija je bazirana na tekstu Hamletmašina Heinera Müllera s Lukom Nižetićem kao izvođačem. Radi se o potresnom portretu posljedica rata, života u krizi, uznemirujući posebno u vremenu kad se suočavamo s brojnim krizama, ekonomskom, društvenom, humanitarnom, klimatskom. Heiner Müller bezrezervno secira, reciklira i citira klasike poput Artauda, Sofokla, Brechta, Kleista, stvarajući tekstove čija je uloga raskrinkavati kazališni mehanizam, biti element smetnje o koji zapinje produkcijska mašina, stalno propitujući „Gdje smo pogriješili?“ “Politički zadatak umjetnosti danas”, kaže Müller, “upravo je mobilizacija mašte.”